Blogda Ara

18 Ocak 2016

Cıncıf'ın cılkını çıkardılar...

Çocukken masal dinlemeyi severdim. 

Bazıları büyükkende dinlemeyi sever ya neyse...

Çerkesçe masal dinlemiş olanlarınız bilirler.

Cıncıf diye bir at vardır, güçlü mü güçlüdür, soluk aldıkça burnundan alevler çıkar, yakalayıp sırtına atlayabildiğinizde bir şekilde ikna olur sakinleşir.

Yakalayamazsanız, külliyen alev bile kesilebilir.

Yani yanan ata, burnundan-murnundan alevler saçıp dolaşan ata Cıncıf  (джынджыф) denilir....

***

Galiba bu avrupalıların masallarında da var.

Ama onlar günümüzde işin cılkını çıkartmış durumdalar.

Amerikalıların cıncıfları korku filmlerinde falan var, cehennemden gelen atlıların bindikleri korkunç atlar şeklinde....

Yahu adamların eline ne düşerse cılkını çıkartmakta üstlerine yok....

***



Son on- onbeş gündür her gün bir kaç dakikanızı alıyor başınızı ağrıtıyorum.


Başka işim yokmuş gibi bir şeyler yazıp çiziktirip sizlere aktarıyorum.

Yine köşeden köşeden azar işittik.

Kurumlarımız iyi çalışıyormuş, biraz susmalıymışız, dönüşe ihanet ediyormuşuz, böyle antidönüşçü olunmazmış falan filan işte bildiğiniz şeyler....

***



Ben gördüğümü duyduğumu, aklımın erip okuduklarımdan anladıklarımı bilirim. 


Aklım da öyle hinoğlu hinliklere fazla çalışmaz...

Bilmiyorum, belki son günlerde Nalçik'te olanlar Moskova'nın falan zerre kadar bilgisi ve ilgisi dahilinde bile değildir.

Belki Nalçik'te insanlar arasında pekte itibarı kalmamış anlı şanlı bir kurumun, bu konuda nasıl canla başla çalıştığını gösterip yeniden anını şanını kazanmasını sağlamak için bir algı operasyonudur...

Bilmiyorum, çokta umursamıyorum.

Belki hiç alakası yoktur.

Ama dedim ya benim aklım hinoğlu hinliğe pek yatmaz, fakat uygulamada insanlarımızın karşılaştıkları sıkıntıları görmemek için kör olmak lazım.

***

Olan olaylar, sıkıştırılanlar falan filan hepsi aleni, gözüken şeyler...

Altında elli bin türlü şey yatıyor olabilir.

Altında –üstünde dönen dümenleri bilmem.

Fakat bu anlattıklarım oluyorlar, bunlarla karşılaşıyoruz.

***

Tıngır-mıngır dönüşçüler kelam ettiler. Susmalıymış... Sus işaretini gördünüz mü...

Böyle bir şey olmaz yahu...

Türkiye'deki Çerkeslerin de olan biteni bilmeleri duymaları gerekiyor.

Yoksa yarın uçaktan indiklerinde karşılarında kendilerini ata binmiş çerkeskalı süvarilerin karşılamasını bekleyecekler.

Ardından da şok tabii.

Hele, hele işaret parmağını dudaklarına belli belirsiz sus işareti yapmak için götürenlerin istediği gibi susacak olursak; Türkiye'den gelenler cıncıfa binmiş süvariler beklerler..

Cıncıfın cılkını zaten Amerikalılar yeterince çıkarttılar, bir de siz çıkartmayın.

Cıncıf bekleyen kardeşlerim bu bir masal, vatanınızda insanlar cıncıfa binmiş tur atmıyorlar, siz de döndüğünüzde altınıza bir cıncıf çekilmeyecek.

AÇUMIJ Hilmi