Blogda Ara

23 Ocak 2016

Gülüm, ‘Hilmi hariç’ dersiniz, olur mu!

‘Hilmi hariç’ derseniz diliniz çarpılmaz.

Bakın gerçekten ‘Hilmi hariç’ deyin.

Hani bazen bir araya gelip bildiriler, devletlere, büyüklere, küçüklere tavsiyeler yazıyorsunuz ya, altına dip notu düşün ‘Hilmi hariç’ deyin...

Büyük bir olasılıkla sizleri seviyorumdur, ama yine de ‘Hilmi hariç’ deyin.


***

Yazdığınız şeyler benim çok hoşuma gidecek şeyler de olabilir.

Satırlarınızda yer alan her bir noktaya benimde bakış açım yüzde yüz uyuyor olabilir.

Mesela ‘Biz Mıyekuapenin Türkiyeden gelmiş Yakışıklı Çerkesleri’ diye başlayan metinler kaleme alabilirsiniz.

Özellikle yakışıklı Çerkes kısmı çok hoşuma gidebilir. Hatta kendimi en yakışıklı Çerkeslerin arasında görmek bana onur bile verebilir.

Ama olsun, siz yine metninizin en altına bir not yazıp ‘Hilmi hariç’ derseniz, çok daha iyi olur....

***



Yazdıklarınız benim hiç hoşuma gitmeyecek, yüklendikleri anlamlar tüylerimi hoşnutsuzluktan diken diken edecek satırlarda içerebilir.


Mesela ‘Biz Mıyekuape’nin Moron Çerkesleri olarak’ falan diyebilirsiniz.

Belki ben moronluktan hoşlanmıyorumdur. Belki hayatta moron falan da değilimdir.

Emirname, özürname, arzuhal, tavsiye, bildiri mildiri yazdığınızda altına ‘Hilmi hariç’ diye not düşmeniz inanın zor değil.

Yok bundan eriniyorsanız ‘Aşağıda adı anılan bizler olarak’, ‘Şu şu yapıya dahil olanlar olarak’ veya en iyisi ‘Aşağıdaki imzaların sahibi olarak’ gibi başlasanız da olur.

O zaman altına ‘Hilmi hariç’ yazmasanız da olur.

***



Yoksa sonra uğraşmak zorunda kalıyorum.


Yazdıklarınızdan haberim bile yokken, işgüzar bir devlet memuru ya kendi kafasından ya da talimatla karşıma dikildiğinde ne diyeceğimi şaşırıyorum.

Bulduğum yol ise; ‘Ani safsem ni normalnıy – Onlar hepten normal değiller’ demekten öteye geçmiyor.

Gerçekten normal değilsiniz. Tüm söyledikleriniz, yazdıklarınız doğru bile olsa benim haberim olmadan beni bir şeye dahil ediyorsanız normal değilsiniz.

Dillendirdiğiniz her şey doğru bile olsa benim haberim yokken, birisi o satırlar için beni sorgulamaya kalktığında yukarıda söylediğimden daha mantıklı ne diyebilirim ki…

***



Eğer sizleri el-mel kaldırıp, oy-moy verip benim adıma belli konularda konuşmanız için seçmişsem iş başka.


Ama öyle bir şey de yok ise, gerçekten siz ‘normal değilsiniz’ demektir.

Bir daha, bir daha olmak üzere defalarca böylesi şekilde yazdıklarınızın altına ‘Hilmi hariç’ diye not düşmenizi önerdim.

Aynı ifadenin defalarca tekrarından oluşan tavsiyede hoş duyulmuyor, biliyorum.

Ama, yine gülüm, en iyisi siz ‘Hilmi hariç’ dersiniz, olur mu!


***


Ay şimdi fark ettim, kusuruma bakmayın. Yazıya sonradan bu satırları ilave ediyorum. Ama eklemezsem olmazdı.

Olur ya birileri 'Allah tektir, buna şahitlik ederiz' diye yazarlar. Altına da not düşerler (beni dinden imandan, zıvanadan çıkmış gösterircesine) 'Hilmi hariç' diye...

Böylesi şekilde de not düşülmek istemem, sanki yazdıklarının tamamen karşısındaymışım gibi algılanacak pozisyona da düşmek istemem.

Gülüm, en iyisi böylesi durumlarda da 'Bunları yazdığımızdan Hilmi'nin haberi yoktu' diye not düşersiniz, olur mu?

Doğrusunu yapıp kendi adınızla veya temsil ettiğiniz kurumun adıyla yazsanız en güzeli...

AÇUMIJ Hilmi