Blogda Ara

15 Ocak 2016

Türkiye’ye gönderilecekler, bi gitseydiniz yahu....

Artık hepiniz biliyorsunuz, vatanına yerleşmiş Çerkeslerin bazılarının Türkiye'ye geri gönderilme olasılığı var.

Geçici oturum, ve oturum belgesi (vit na jitelstvo) ile burada yaşayan arkadaşlarımızın Türkiye-Rusya krizi neticesinde Türkiyeye gönderilmeleri olasılığı gündeme geldi.

Gönderilirler mi gönderilmezler mi bilmiyorum.

***



Bu arada ben uzun zamandır Rusya federasyonu vatandaşıyım.


Geçici oturma ve oturma izni olan arkadaşlara bir defa daha duyurayım diyorum.

Özellikle aralarında hanları hamamları, malları mülkleri olanlara duyurayım istiyorum.

Olur ya gerçekten Türkiyeye sürülecek-gönderilecek olursanız diye söylüyorum.

Malınızı mülkünüzü, işyerlerinizi, hanlarınızı hamamlarınızı Rusya Federasyonu vatandaşı olan birisinin üstüne yapmak isterseniz diye söylüyorum....

İnanın oldukça uzun zamandır vatandaşım. Her türlü mülkünüzü seve seve üstüme alır, daha sonra da gerektiği gibi kullanırım.

Olur ya lazım olur - kulağınızda bulunsun diye diyorum....

***



Biri batar biri çıkar diyorlar ya, belki öyle olur.... 


Bir kaç aydır, işsizim, ‘Türkiye krizi sonrası’ galiba yine işsiz olmaya bir müddet daha devam edeceğim.

Yılbaşından sonra Adıge Mak’te yeniden Türkçe’ye, gerektiğinde de Türkçe’den Çerkesçe’ye tercümeler yapma işine geri dönme ihtimalim vardı...

Hiç bir kıpırdama yok, yaprak bile sallanmıyor.

Anlaşılan bu hayal de bir başka bahara kaldı.

***



Türkiyeye geri gönderilme olasılığı olanlara ilan-milan ettim ama, ondan da bir şey çıkmaz.


Düşünüyorum, düşünüyorum oturma izinli geçici oturum belgeli insanları...

Yok be aralarında hanı hamamı olan kimse yok. Allah muhafaza işlerini-güçlerini bize devrederler rezil oluruz vallahi.

Bazısı pazar yerinde falan çalışıyor.

Türkiye’den getirilen tekstil ürünleri üzerine iş yapıyor. 

Allah muhafaza ya tezgahtaki çoraplara atletlere mantar-muntar bulaştırılmış satıyorsa, derler mi derler.... 

Türk malı bu (artık) belli olmaz değil mi?

Bir diğeri inşaatçılık yapıyor. İşini devretse, sırtımıza birisinin inşaatı kalacak.

Öbürü ise zaten öğrenci, geriye bırakacağı yarım yapılmış ödev, yaşanılacak bir hayat.

Ne birisinin yaşanmamış yeni bir hayatını yaşamaya hazırım ne de bir öğrencinin yarım kalan ödevini tamamlamaya....

Yok be, ne siz sürülün (gönderilin) ne de malınızı mülkünüzü yarım bırakacağınız yaşam gailenizi benim üstüme falan yapın.

Gönderilmeyin be.

Arkanızda bıraktıklarınız gerçekten binlerce han hamam olsa dahi, hepsid geride kalacaklara yarayacak olsa bile, o yarım kalmış – tamamlamak arzusu taşıdığınız yaşanacaklar-yaşamlar çok ağır yük olur be...

Eğer geri gönderilirseniz, vatanda yaşayan tüm Adıgelerin sırtında, vicdanında büyük bir yük olursunuz.

İnşaallah gönderilmez-sürülmezsiniz, sürülmeyiz.

AÇUMIJ Hilmi