Blogda Ara

28 Eylül 2016

Neden 28 Eylül Çerkes kıyafeti günü? Bilene '10' numara!

Ben insan arasında çok bulunmayı seven birisi değilim.

Kalabalıklar bana  çok huzur vermez...

Evcimenim, evcimen....

***

Bu gün Çerkes kıyafeti  günü, evdeki; '-Kutlamalara gidecekmisin?' diye  sordu.

‘- Hava müsaait değil, zaten bilmediğimiz ne sergilenir ki?Nalmes falan modern bir şeyler yapar, anlamayız... Klasik  bir şeyler de yapsa, artık  doyduk mu ne?’ gibi evden çıkmamak için pek çok şey söyledim...
Galiba iyi de yaptım...

***

Hepiniz 28  Eylülün ‘Çerkes Kıyafeti günü’ olduğunu biliyorsunuzdur.

Ama, neden 28  Eylül  tarihi bu gün için seçilmiştir bileniniz var mı?

Kalpağını takan, tley’ini ayağına geçiren arkadaşım, neden bunları 28 eylülde yapıyorsun biliyormusun?

Buna vesile olan olaydan haberin var mı?

***



28 Eyül ünlü Çerkes stilist Staşu Yure’nin doğum günü....

Staşu Yure kim mi?

Vallahi (bu) konuya çok meraklı iseniz google veya başka arama motorlarına  müracaat etmek zorundasınız.

Size ‘Ben evcimenim’ diye söyledim, ama işin doğrusu, bu gerçekte evcimenlikten ziyade biraz tembellikle alakalı...

Tembelliğim Staşu Yure ile alakalı bilgileri  bu yazıda hazır  olarak sizlere sunmama müsaade etmiyor...

Umarım kusuruma bakmazsınız...



Kutlamalara ise doğal olarak katılmadım...

Size vatandan  sıcak sıcak, buharı tüten Çerkes kıyafeti günü kutlamaları fotoğrafları falan sunamayacağım...

Nalmes nasıl dans etti, İslamey hangi şarkıları söyledi, Çerkes kıyafeti için yazılmış şarkıları kimler söyledi aktaramayacağım.

Ama artık en azından 28 eylül tarihinin aynı zamanda ünlü stilis Staşu Yure’nin doğumgünü olduğunu biliyorsunuz.

İşin doğrusu, Xasenin bu günü seçtiği toplantıda da bulunmadım, ama  gazetelerde, dergilerde Staşu Yurenin doğumgünüyle ilişkilendirilmesine hep tanık oluyorum....

Çerkeslik böyle bir şey  işte; alenen adı ile ilişkilendirerek kutlamaları (Allah gecinden versin) vefatından sonra yapacağız herhalde...

Bazen 'klasik' Çerkesliği böylesi durumlarda bir kenara bırakmak gerekiyor diye de düşünüyorum.

AÇUMIJ Hilmi