Blogda Ara

20 Ekim 2012

Bizi Birarada Tutan Şeylerden Biriside Şarkılar


Adıge milli sanatını dünyada tanıtan lar arasında ünlü santçılar Nehaye Tamara, Nefış Çerim, Tleçe Albert yer alıyor. Şarkılarımız Türkiye, İsrail, Ürdün, Amerika, Suriye ve başka ülkelerde de duyuluyor. Sanatçılarımız DAX’niin kongreleri ve başka etkinliklerede iştirak ediyorlar.
Nehaye Tamara; ‘Biz sanatçıların yaşamı sanata bağlı bir şekilde sürüyor. Şarkılarımızla milletimizin tarihini, glelenek göreneklerini insanlara ulaştırıyoruz’ diyor.
Nefış Çerim ise; Dilimiz, xabzemiz, Adıge milli kıyafetimiz, danslarımız, şarkılarımız dünyanın her tarafınfdaki soydaşlarımızı birbirlerine yakınlaştırıyor. Bu yakınlarda Adıgeydeydim. Cumhuriyet başkanı Thakuşıne Aslan, hükümet yetkilileri ve sanatseverlerle biraraya geldim, sıcakyüreklilikle beni karşıladılar. Herbirinden çok memnunum.

Yakınlarda Tleçe Albert Adıge Cumhuriyeti onursal santçısı sıfatına layık görüldü.
Sanatçı; ‘Nerede bulunursam buluınayım, insanlara milletimize dair şarkılar söylüyorum. Çerkescemizin dünyada duyulmasını sağlamak istiyorum’ diyor.
Nehay Tamara, Nefıç Çerim, Tleçe Albert gibi sanatçılarımız Adıgey, karaçay-Çerkes ve Kabardey-Balkar Cumhuriyetlerinin  takdirlerini kazanmış durumdalar.
Tleçe Albert; ‘Bu gün Nalçikte toplanan Dünya Adıge Xasesinin kongresinde ulusal sorunlarımız üzerine durulacağını biliyorum. Ne kadar iyi niyetleri varsa gerçekleşmesini temenni ediyorum. Bunun yanısıra Adıge milli bilincinin artmasında, güçlenmesinde şarkılarımızın büyük önemi olduğunu da belirtmek istiyorum.
YEMT’ITL Nurbıy
Çeviri; AÇUMIJ Hilmi
Adıghe Makh 20-10-2012