Blogda Ara

3 Nisan 2013

50. DOĞUM YIL DÖNÜMÜNDE, KUYEKO ŞIHAMBIY ŞİİRLERİNDEN….


Бжьыхьэ мыухыжъ шъхьэ закъор,
Къыпызын тхьапи пымылъыжь!
Лъэрыгъым инагъ джабгъу лъакъор,
Сэмэгу лъакъор ышъхьэ фимытыжь…

Bitmeyen; sonbahar. Yalnız başına olana,
Düşecek yaprağıda üzerinde bulunmayana!
Sağ ayak üzengiye kısık-takılık,
Sol ayakta değil azade


***

НЕПЭРЭ МАФЭР СИЛIЫКIУ

ЧIыгумрэ огумрэ зыщзэпыдагъэм
Сынэс сшIоигъоу, сехъуапсэу
Зычэщ-зымафэ сыкIуагъ.
Нэплъэгъу IэпакIэр зэрэпцIыр
Гм къысиIуагъ,
Лъэр ыпсыхьагъ.
Чэщымрэ мафэм янэфы цакIэ
Ренэу мыпшъыжьрэ охътэ гъэцакIэр,
IитIукIэ плъышъуитIур зэсыубытылIэу,
гучIэм ипшъэхъу зыукIочIырэр сшIолIэу,
ГъашIэр хэсхыгъ.
Синыбжьыкъу хэхэсыгъ….

Псыхъомрэ нэпкъымрэ зэгозыбзыкIэу,
Хафэмрэ пкIыхьэмрэ зэхимышIыкIэу,
ЛIыгъэм ишапхъэ гъэцIыкIугъуае,
Гумахэм шъэфыбэр зэхеугъуае,
Къыскъоуцу, зэфэныгъэр!
Сыгъэмыс, зэкъоныгъэр…

Псэмрэ аджалымрэ ягъогу зэхэкIы
Хэти блищынэу сыфэгуIэжьы.
ШIулъэгъум имашIуи бгъэгупэм щысыуIубэу
Жъалымы напэр зэманым ыубэу,
Непэрэ маф силIыкIу!
Сызфатхэрэр цIыф цIыкIу!

GÜNÜMÜZÜN GÜNÜ ELÇİM

Yer ile göğün düğümlendiği yere
Ulaşmayı arzulayarak, özenerek
Gittim, bir gün – bir gece.
Nazar parçası yalan
Gönlüm söyledi,
Ayaklarım direnç kazandı.
Gün ile gecenin aydın ucu
Yorulmak bilmeyen zamanın fonksiyonu,
İki elimle, iki tarafı birbiri ile, özdeşleştirerek,  kendimle ,
Yüreğe güçlenerek vurduğu  zincirleriyle,
Yaşamı seçtim.
Gölgemi içinden çektim, aldım….

Nehir ile sahili kesip ayırmadan,
Düşü ayrımsamadan anifden,
Erliğin gereğini yapması zor,
Cebanet pek çok hafi ile hafil,
Adalet bana destek!
Suçluyorum, yalnızlığı

Can ile ecelin yolu ayrılıyor
Herkesin geçmesi için kaygılanıyorum.
Sevginin ateşini yüreğimde edip
Zaman zalimliği öğütürken,
Günümüzün günü elçim!
İnsancağıza yazılarım!

Çeviri; AÇUMIJ Hilmi
Adıghe Makh 03-04-2013