Blogda Ara

18 Temmuz 2016

3 723 229 Çerkes anti darbeciler safında….

Türkiyede  gerçekleşen  darbe teşebbüsüne  Çerkesler de karşı  durdu.

Darbeye karşı  koyan halkın can kaybı  ise sosyal  medyadan  öğrenebildiğim kadarıyla  161 kişi…

İkibin on üç yılı sayımına göre Türkiyede 74 930 000 kişi  yaşarmış…


***

Darbeye karşı  durarken  canını  yitiren, hakkın rahmetine kavuşan  Çerkeslerin sayısı ise  benim öğrenebildiğime  göre 8 kişi imiş..


Kusuruma  bakmayın hepsinin sülale adına  ulaşamadım, sizler vasıtasıyla sülale adını  bilemediklerimi de  sonra düzeltirim..

HARATE Ufuk Baysan (Düzce Çalıcuma Köyü),

BIRS Cüneyt Bursa (Kayseri-Pınarbaşı/Pazarsu Köyü),

TLESERIK’U Erol Olçok (Çorum),

TLESERIK’U Abdullah Tayyip Olçok (Çorum)

BIDE Gökhan Esen (Kahramanmaraş Göksun Kamışcık Köyü)

LIPCSE Zafer Taner Koyuncu, (Ankara, İkizceköyü),
Ömer Can Açıkgöz (Sinop Ayancık, Büyükdüz Köyü),

Mehmet Güder (Tokat Sulusaray Alpudere Köyü),

Allah  rahmet eylesin….

***

Ben matematik dahisi falan değilim…

Dikkatimi çekti aktarıyorum….

Darbeye karşı  koyarken canını  feda  eden  161 kişinin 8’i Çerkes ise 74 930 000 kişide durum ne  olur….

161                                     8
74 930 000                       X
________________________
74 930 000 x 8  = 3 723 229
           161
Rakam  gözüme çok  büyük  geldi...


Bu oranı ülke geneline yayınca  matematiksel olarak darbeye karşı duran Çerkeslerin sayısı 3 723 229 kişiye tekabül  ediyor….

Bu  rakam, beni, Türkiyedeki  Çerkeslerin,  darbeye  karşı  koydukları sonucuna  direk götürüyor...

AÇUMIJ Hilmi