Blogda Ara

11 Ocak 2021

СШЪХЬЭ МЫС… - SUÇLU BAŞIM...

Сигур изыбз,

Гукъау пIомэ хъоибз,
ГухэкIыр зэщызэу из.
Гугъэм ыгугъу
КъысфэмышI
Ари атэ кIэныжъэу
Сыкъызщыхъугъэм
Гутеоу слъынтфэхэм хизыбз.
Сшъхьэр Iофа,
ЛъэшIэгъухэм игукъэкъыжъэу,
Сшъхьэр ыгъэузэу,
Гум илъ гупшысэр;
Щэпсым ыпси
Псыбэпсым фэдэу Iэзэгъупс.
Ухэмэрысыныр хылъ,
Гугъэуз, гугъэ лъыхъу
Шъхьаусыгъоу хылъ.
Щэпсым ыпси
Псыбэпсым фэдэу Iэзэгъупс.
Мы сшъхьэр
Ары мысэр,
Гум едэIурэп.
Сы сабыигъом
Зэхэсхыгъэ хьалэмэтыпсыр,
Щэр шы емлычэу чъэрэ,
Щэпсыр
Джыри слъэгъугъэп.
ИIэзэгъур сIупэхэм нэсыгъэп.
Шъхьэр ары мысэр
«-Щэр псыхъоу чъэна?»
Iоу, гур зыгъэмысэрэр
Сшъхьэ мысэр ары.
Мыгъэ, огъу…
Щэпсыми
Псы дэтэп.
Шъхьэмысэр
ЗигъэIушызэ
А чIыпIэ шIагъом
СигъэкIуагъэп.
РэгъукIымэ,
Сигу зи илажьэп,
Лажьэр зиер
Джы къысфэхылъэу
СитэмитIум телъ
Сшьхьэмысэр ары.
АЦУМЫЖЪ Хьилым
____________________
SUÇLU BAŞIM...
Yüreğim dopdolu
Gukaw diyecek olursan hoyıbz,
Guheç ise zeşızew yiz.
Guğem yıguğu
Kısfemış’
O da ata mirası olarak
Doğduğumdan beri
Damarlarımda gutewow dopdolu.
Çhar ofa,
Asırların anısı,
Başa da ağrı olarak,
Gum yitl gupşıser;
Şepsın suyu
Psıbepsı gibi şifalı su.
Wuxemerısınır zorlu,
Guğevuz, guğe tlıhu,
Bahane olarak da yük.
Şepsın suyu
Psıbepsı gibi şifalı su.
Bu başım
Arı mıser,
Yüreğimi dinlemiyor.
Çocukluğumdan
Duyduğum halemetıps,
Sütün azgın at misali koştuğu-aktığı,
Şepsı’yı
Şimdi de görmedim.
Şifası dudaklarıma değmedi.
Suçlu başım
«- Süt nehir (kesilip) akar mı?»
Diyerek, yüreğimi zığemısere
Çha mıser.
Bu yıl, kurak…
Şepsı’de de
Su yok.
Şhamıser
Ziğeuşıze
O güzide yere
Göndermedi beni.
Kurursa,
Gönlümün hatası yok,
Suçlusu
Şimdi bana yük gelen
İki omuzumun üstündeki
Şhamıser arı.
AÇUMIJ Hilmi
PS. Lütfen kusuruma bakmayın, çeviride kendimi zorlamadım, bazen çerkesçesini olduğu gibi bırakarak satırların türkçesine devam ettim. Latin harfleri ile okuması-anlaması zor biliyorum. zaten o yüzden peşinen özürlerimi de ekliyorum.