Blogda Ara

10 Mayıs 2012

А силъэпкъ гупцIан!- Ah, benim temiz yürekli milletim!


Siz hiç 21. Mayısta Şaçe’de, Psıfuape sahilinden denize bakıp geçmişi anıp geleceğe umut duydunuz mu?

Siz hiç Nalçikte Beyaz evin ( Parlementonun) önünden elinizde acaba  bunu taşırsam ne olur diye uzun uzun düşünerek yazdığınız yazıları 21 Mayısta salladınız, haykırdınızmı?

Maykopta ufacık bir taşın başına geçip ellerinizi gökyüzene kaldırıp 21 Mayısta şehitlerimiz için dua okudunuz mu?

Hiç vatandan Türkiyedeki Çerkesleri düşündünüz mü? Onlarla sevindiniz mi, onlarla umutlandınız mı?


Onlarla yüreğinizde güç buldunuz mu hiç, Orada uzakta vatanına dönmek isteyen milyonlarca kardeşim var dediniz mi!

***

А силъэпкъ гупцIан!- Ah, benim temiz yürekli milletim!

İki gündür, burada, vatanda gençler hayretle birbirlerine soruyorlar? Hakikatten Türkiyedeki özüne dönmüş Çerkes (Adıge) dernekleri böyle bir karar aldımı?! Sosyal ağlarda üzerinde şu sıralar en çok durulan konu; 6-7 Mayıs İstanbul Çerkes (adıge) dernekleri toplantısı ve burada alınan kararlar, Memerandum projesi.

Türkiye’de son yıllarda Çerkeslerin özüne dönüp Adıge yapılanmaları halini almalarının uyandırdığı umut.

Diyorlar ki; Yalan bu, böyle olamaz! Çerkes (Adıge) dernekleri böyle bir karar almamıştır.

***

Almışlar mıdır?

А силъэпкъ гупцIан!- Ah, benim temiz yürekli milletim!

Almamışlardır. Böyle bir karar almamışlardır. Sadece temiz yüreklidirler.

***

21 Mayıs anmaları vatanda yine her zaman ki gibi yapılacak. Gençler kendilerini çeken kameraya biraz daha düşünceli bakacaklar belki. Türkiye de başlayan Çerkes (adıge) hareketi akıllarına gelecek, ekranda daha bir düşünceli çıkacaklar..

А силъэпкъ гупцIан!- Ah, benim temiz yürekli milletim!

Biz böyle bir karar almadık, yüreğimizde, alnımızda ak diye rahat rahat hiç gönül rahatsızlığı duymadan özveri ile temiz yürekkilikle faaliyetlerine devam edecekler...

***

Ama, buradaki gençler; Yalan söylüyorlar, böyle bir şey olamaz demeye devam edecekler. Veya ‘Yalan değilse de yapacağımız bir şey yok... Ne yapalım..’ diyecekler..

Büyük çoğunluğu şimdiden Çerkesya yurtseverleri var ya! Onlar var ya! Bizde onları tam desteklediğimizi bir şekilde göstermeliyiz diyorlar. Kendilerini suçlamaya başladılar. Biz bu durumu aktaramıyoruz ki vs. vs. diyorlar...
***
Konuyla ilgisi olmayan büyük sessiz çoğunluk zaten sunulan ne ise onu almaya hazır. İstanbul 6-7 Mayıs Çerkes (adıge) organizasyonlarının oybirliği ile aldığı kararlar vatana millete hayırlı olsun.

Yok biz böyle bir karar almadık diyenler de Allah rızasına, Allah aşkına; üç satır Çerkesce yazı yazıp bir zahmet vatanda yaşayan insanlarımıza bilgi versinler..

Bilmiyorum, ‘Böyle bir karar almamışlar ‘diye soranlara söylesem de nasıl inandırıcı olurum. Bu kararların alındığını toplantı katılımcılarından birisi uzun uzun vatanımızdaki basın kuruluşlarına anlatırken, bu toplantıya hiç bir şekilde katılmamış benim sözlerimin ne anlamı olur ki!

Ve işin doğrusu oybirliği ile nasıl bir karar aldıklarını da bilmiyorum. Belki de hiç bir karar almadılar.

Katılımcılarda, yok kardeşim biz böyle bir karar almadık diye üç satırlık bir yazıyı Çerkesce olarak kaleme almayacaklarsa.....

Bilmiyorum...
***

А силъэпкъ гупцIан!- Ah, benim temiz yürekli milletim!

Kendi kendine bu guıpts’aneliği ile tüm emeklerini özverilerini bir kalemde silebilen А силъэпкъ гупцIан!- Ah, benim temiz yürekli milletim!
***
Önümüzde, önünüzde çok şey var!

Allah gönüllerimize göre versin, allah gönüllerimize göre bizi değerlendirsin ki inşaallah öyle de olacak ...

Ama insanlar gönüllerimizdekileri söylemezsek bilmezler ki...
  
AÇUMIJ Hilmi