Blogda Ara

12 Haziran 2013

Abazaları Asetinleri Dağıstanlıları aşağılamaktan vazgeçemeyenler...


Arkadaşlar uyarmışlar. Nasıl bir uyarı derseniz, sadece komik diye geçiştirmemde mümkün. Fakat yine de kısaca değinmeden edemeyeceğim.

Artık beni usandırmış olmakla birlikte, hep önümüze çıkan alışıldık şeyler.

Örneğin ‘sen ne yapıyorsun, vatandasın anladık ama orada ne yapıyorsun, Türkiyedekilere niye karışıyorsun vs. vs.

İşte bu bana komik geliyor. Her yazımda tüm geçmişimi bir defa daha anlatmam mı gerekiyor. Evet vatanımdayım, burada da çalışıyorum, elime silah alıp ulusumun geleceği için faydalı olduğuna inandığımdan Abhazya'da savaşmaktan, mücadele etmekten tutun aç kalmaya, hastalanmaya vs. vs. pek çok şeye karıştım. Pek çok yanlış şey yaptım, pek çokda doğru yaptım. Şahsi eksiklerimin farkındayım, bazılarını düzeltebilirim ve düzeltmeye çalışıyorum. Bedeni kusurlarımda var mesela bzeguraçum.

Bütün bunları boşverin, örneğin hiç bir şey yapmamış olayım, eğer sözlerim doğru ise hiçbir şey yapmamış olmam bu sözleri yanlış mı kılar.

Mesela ben hayatımda kule yapmadım. Kule nasıl yapılır bilmiyorum. Pizza kulesinin yamuk olduğunu gördüğümde 'bu kule yamuk' diyemezmiyim. Bunu söylemek için illa kulemi yapmam gerekir. vs. vs.

Türkiyede olan olaylarla da kendimi alakalı görüyorum. Türkiyedeki diaspora ve sorunları ilede kendimi ilintili görüyorum.

Dönüşçü değilim. bundan anlatmak istediğim şey ise; kendisini Dönüşçü kimliği ile tanımlayan bunu bir felsefe, ideoloji veya fikir olarak görenlerden olmadığım. Ben amacım için vatanıma dönmeyi araç olarak kullanan birisiyim. Aracı kutsayanlardan değilim.

Amacım vatanım ve ülkemin kalkınması. İşte beni buraya getiren şey de bu.

Ben kendi içimde bir bütünüm. Birbirleri ile ilintisiz parçalardan oluşmuyorum. Allaha şükür müslümanım, bu benim çerkesliğimden soyut bir şey değil, Şapsığım ama bu Adıgeliğimden veya insanlığımdan soyut bir şey değil.

Elbetteki bunlarla alakalı düşüncelerim var ve bunlar birbirleri ile ilintili. Siyasi görüşlerimi, düşüncelerimi davranışlarımı şekillendiren şeyler arasında bunların büyük yeri var. Bir yanım diğer yanımdan hiçte ayrı değil.

Kısaca bu kadar...

***

Uslubumda rahatsızlık vericiymiş. İşte bu hiç gerçek olmayan bir şey. Çünkü;

Adıge milletinin oldukça büyük bir kısmı yaklaşık 150 yıldır bugün Türkiye adıyla anılan ülkede yaşıyor. Bu ülkede yaşarken pek çok soydaşımız gerek devlet politikası ile gerekse doğal süreç gereği asimile olup Türkleşti.

İşte bu Türkleşmeden dolayı Türkiyede bazı şöven kişiler Çerkesler Türktür dediler ve ona uygun davranışlar söylemler geliştirdiler.

Bunun acısını ve verdiği rahatsızlığı son derece iyi hisseden birisiyim. Bu haksızlığın karşısında durmak arzusuna sahibim.

Bu istek ise çok doğal ve olması gereken bir şey.

Uslupsuzluk hatta daha da ötesinde ahlaksızlığa kadar varan şey ise Abaza, Asetin, Karaçayları vs. aşağılayan, bu milletleri küçük gören zihniyettir.

Ahlaksızlığa varan asıl tutum; Türkiyede acısını çok içimizden hissettiğimiz Türkleşmiş Çerkeslerden dolayı veya sadece kendi ideolojileri gereği bizleri Türk sayan zihniyeti bir başka şekilde benimsemiş Adıgelerin davranışlarıdır.

Bu tip insanların; Adıgeleşmiş Abazalar var, Adıgeleşmiş Karaçaylar var o zaman bu milletlerde Adıgelerdir tutumları ve bunu alenen dile getirmeleri sadece uslupsuzluk bile değildir. Daha ötesindedir. Abaza, Karaçay, Asetin vs. gibi milletleri aşağılamaktır.

Bu durum karşısında benim dile getirdiğim hiç bir şey uslubsuzluk diye dahi adlandırılacak niteliğe sahip değildir. Abaza, Asetin, Çeçen milletlerini aşağılayan bu kişilerin bu aşağılanası tutumlarını dile getirip eleştirmek uslupsuzluk değildir.

Bir benzeri şekilde Örneğin Çerkeslerin orta çağlarda Tüm Kuzey Kafkasyaya hakim oldukları dönemdeki Çerkesya haritalarını sayfa sayfa milletin gözüne sokarcasına sergileyip bu topraklara bir zamanlar hakim olmuştuk, o zaman burada yaşayan herkes çerkes olmalıdır diyenlere bunu ima edenlere ne demeli.

Bu, Abaza, Asetin, Dağıstanlı, Karaçay vb. halklara karşı yapılmış bir aşağılama değilmidir. Bunu yapanlara, böyle davrananlara ‘bu yaptığın akıllı insan işi değildir’ demek yanlış mı? Peki uslupsuzluk mu? Elbetteki değil.

Böylesi şahıslar, beyinlerinin çalışma şeklini değiştirmiş olan Türk şövenistlerinin söylemlerinin aynısını bizim milletimize adapte etmeye çalışırken, bunun yanlışlığını dile getirmek uslupsuzluk mu?



Elbetteki değil.

Abaza, Asetin, Çeçen, Karaçay gibi halkların aşağılanmasına seyirci kalmak, onları küçük gören, Türk şövenistlerinin söylemlerinden beslenen ‘ama onların arasında Çerkesleşmiş olanları var, hepsi Çerkes diyelim’ veya ‘Ama bir zamanlar onlar Adıge hakimiyeti altına girmişlerdi o zaman onlar Çerkes olmalı’ gibi söylemler karşısında durmak hiç uygunsuz bir davranış değil.

Kendi içimizdeki şövenistlerin bu tavırlarına ben karşı koymazsam, sen karşı koymazsan bunun sonu ne olur.


AÇUMIJ Hilmi