Blogda Ara

10 Kasım 2014

NE GÜZEL UNUTMUŞTUM!

Ne güzel unutmuştum...

Dünyanın çeşitli bölgelerine dağılmış çok sayıda soydaşımız var. Çoğu için 'O' hemen hemen hiç bir şey ifade etmez....

Kendi yaşadığı dönemde yaptığı her şey bir şekilde anlamlandırılabilir; Şu kalpağa el atmasaydı (onu kim nasıl anlamlandırabilir meçhul)

Son zamanlarda, benim özellikle anlamlandıramadığım, neresinden tutarsam tutayım herhangi bir şekilde mazur görülebilecek bir yönünü bulamadığım, bir anlam yüklenmesi yapılması nerede ise imkansız olan şapka devrimini hatırladıkça gülesim gelir...

Şapka takmıyor diye adamlar cezalandırılmış yahu....

Halbuki ne güzel unutmuştum!

Ah şu Kemalist-militarist Çerkesler olmasaydı, hayatta hatırlamazdım herhalde...

İzindelermiş. Ne gerek varsa, unuttuğum şeyleri hatırlatıyorlar...

Onlar hiç unutmamışlar...

Hem Çerkes davası ile ilgileneceksin, hem iz sürüp, O'nun izi üzerinde olacaksın...

Vatandan bahsedeceksin, Çerkes kültürü ağzından dökülen kelimelerin arasında yer alacak...

Sonra KEMALİSTİM de diyeceksin..

Anlamak zor, yoklarmış gibi davranıp, görmezden gelmenin de imkanı yok....

Ağzınızda vatan kelimesi varken O’nun devrimlerinin izinde olduğunuzu söylemeniz hiç yakışık almıyor...

Yalnız başına HURUFO PA’O - (Çerkes) Astragan Kalpağı takmayı yasaklamış olması dahi yeterli değil mi? 

Kalpağı bir kenara bırakın, kılığımıza kıyafetimize karışan da o zihniyet değilmiydi... Atalarımızın başından kalpağı, sırtından çerkeskayı çıkarttıran, afedersiniz sadece bizim değil tüm ülkenin giydiği dona bile karışan.....Lahavle...

Tüm diğer yaptığı şeylerin hepsini göz ardı etseniz bile ‘Çerkesim dediğinizde’ yalnız başına bu bile yeterli...

O olmasaydı, başka kimsenin aklına başımızdaki kalpağa 'dahi' el uzatmak gelmezdi herhalde...

Halbuki ne güzel unutmuştum! Hatırlatanlar Çerkes kökenli (Türkler). Bu da ilginç.

AÇUMIJ Hilmi