Blogda Ara

7 Ekim 2020

О СИЛЪЭПКЪ СЫДА ШIУ УСЭЛЪЭГЪУ? - HEY MİLLETİM NEDEN SENİ SEVİYORUM?

 ИIэкIыбым себэун,

ИIагу синапэ щысфэн

ФалIэ сэлIэрэ

Сянэ хыкIыбым щыI.

О силъэпкъ,

Себэунэу, синапэ щысфэнэу

Iагуи, лъэгуи уиIэп,

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

Чыгы жьаом тычIэсэу,

Мэкъу теуагъэу

Тутыныбжь сыдэшъон

СшнахьыкIи километр

Мин пчъагъэкIэ

Къыспэчыжь.

О силъэпкъ

Къаштэ тутыныбжь

КъыпфэсымIошъоу

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

Синэ къыкIэплъэу

Инэ сыкIэплъэу

СыдэгущыIэшъущт

Сшыпхъу

Лъэс гъогукIэ

Сымынэсышъунэу

Хымэ чIыгу ис.

О силъэпкъ

СикIэплъэнэу

Нэ уимыIэу,

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

ИкъэнэтIэхэс мыжъом

Сшъхьэ фэсыусэеу

Сигу ылъхэр

ЕсIон  фалIэ сэлIэрэ

Сятэ ыкъэ-ыбэн

Сымылъэгъугъэр

Илъэсыбэми блэкIыгъ.

О силъэпкъ

Уипсэ хэкIыгъ

СIонти

КъэнэтIэхэс уиIэп.

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

О силъэпкъ

Тхьам тырихьакI

Непэ неущ

Сипсэ хэкIымэ

ХьадрэхэмкIэ

« - О уадыга?»

АIоу къыскIэупчIэщтхэпишъ

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

 

О силъэпкъ,

Тиунэисым

«- Ооо Шапсыгъэр,

УнэкIымэ хьазыр Iанэр»

ЗыфиIорэм фэдэу

Укъысэмыджэщтмэ,

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

О силъэпкъ

Сикуко цIыкIум

«- Тат жъуагъэхэм

Ошъогум

ЗэшIогъэнэнэу къопс яIа?»

ЗыфиIорэм фэдэу

УпчIэ гохьхэр уимыIэмэ

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

О силъэпкъ

Шъэожьыем

«- ЕджапIэм мыкIорэр

ЦIыф мыгъасэ

Хъущт Iорэ

Хабзэ щыIэпи!»

КъыIорэм фэдэу

СымыбгъэгушIощтмэ

СшIэрэп,

Сыда шIу усэлъэгъу!

 

Ацумыжъ Хь.

 

 

HEY MİLLETİM NEDEN SENİ SEVİYORUM?

 

Elinin tersini öpeyim,

Avuç içine yüzümü süreyim

Diye, ölesine istediğim

Annem, denizin ardında.

Hey milletim,

Öpmeye, yüzümü sürmeye

Ayağın da elin de yok,

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

Ağaç gölgesinde,

Ot biçip otururken

Sigara içeceğim

Erkek kardeşim

Binlerce kilometre

Uzağımda.

Hey milletim

Bir dal sigara versene

Sana diyemeyeceksem

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

Gözümün içine bakıp

Gözlerine bakıp

Sohbet edebileceğim

Kız kardeşim

Yayan yollansam

Ulaşamayacağım  

Yaban topraklarda.

Hey milletim

İçine bakabileceğim

Gözlerin yoksa,

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

 

Mezar başı taşına

Başımı yaslayıp

Yüreğimdekileri

Söylemek için can attığım

Babamın mezarını

Görmediğim

Çok yılı da aştı.

Hey milletim

Canın çıktı (her halde)

Desem

Mezartaşın yok.

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

Hey milletim

Allah geçinden versin

Bu gün yarın

Çıksa canım

Ahirette

« - Sen Çerkesmisin

Diye de sormayacaklar

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

 

Hey milletim,

Bizim ev sahibesinin

«-  Oooo Şapsığ,

Açsan sofra hazır»

Demesi gibi

Çağırmayacaksan beni,

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

Hey milletim

Ufak kukocuğumun

«- Baba yıldızların

Gökyüzüne

Tutunmaya saplarımı var?»

Demesi gibi

Gönle hoş gelen soruların yoksa

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

Hey milletim,

Çocuğun

«- Okula gitmeyen

Eğitimsiz insan

Olur diye

Kanun yok

Demesi gibi

Güldürmeyeceksen beni

Bilmiyorum,

Neden seni seviyorum!

 

Açumıj H.