Blogda Ara

10 Aralık 2020

ЕЕЕ СИШАПСЫГЪЭЖЪ! HEY GİDİ KOCA ŞAPSIĞIM!

 ЕЕЕ СИШАПСЫГЪЭЖЪ!


HEY GİDİ KOCA ŞAPSIĞIM!
ГъэшIэ зытIузыщ хъугъ
Заор тшъхьэ пырыкIыгъэр
Пщыгъупшэ хъущтба!
Синэхэм укъыкIаплъэзэ:
«-Узэрэтаф» къэмыIоба!
Сэ зыми тезгъэфэнэу сыфаеп,
БгынтIэу сыхэт, кIэрахъо сиIэп,
Шхончи къысшIолъагъэп,
Зыми тезгъэфэрэпи…
«-Джы лъэуж хъугъ?»
КъысэоIо.
А сикъош сэри сышапсыгъ!
Тхьа сэIо, заор щыIэжьэп
БлэкIыгъ.
Пщыгъупшэ хъущтба!
ДзэкъолIыбзэ пIулъыр
ГъэтIылъыжьба!
Пыидзэм сытеуагъэу,
Къэзгъэзэжьырэпи,
Лъэуж къысчIэнагъэми
Iофэпи!
Лъэужым ыуж икIи
«Сыд хъугъ» къаIоба!
«Джа пIорэр щэрыу.»
КъысеIожьы
КъыуосIуагъэбэ,
Шабзэми, шэбзэпсыми
СIэхэр нэсыгъэп,
Сэгъындакъи сиIэп
Щэбзащэ дэлъынэу,
Шхончыщэри сищыкIагъэп.
Сыщэрыоныри сыфаеп.
Зыми сеуагъэп,
Сщэ зыми тезгъэфагъэп.
А сишапсыгъэжъ,
Мы зао мыгъор,
Пщыгъупшэ хъущтба!
Щэрыу къэмыIуи
«Тэрэз» къаIоба!
АЦУМЫЖЪ Хьилым
________________________
HEY GİDİ KOCA ŞAPSIĞIM!
Bir kaç ömür geçti,
Savaşın başımızın üstünden aşışının üzerinden.
Unutsan olmaz mı!
Gözlerime bakarak:
«-Wuzeretаf» demesene!
Ben hiç bir şeye isabet ettirmek istemiyorum,
(silah takacağım) kayışım yok, tabancam yok,
(Boynumda da) Tüfek asılı değil,
Hiç bir şeye isabet ettirmiyorum ki…
«-Gı tlevuj huğ?»
Diyorsun.
A, kardeşim ben de Şapsığım!
Yemin ediyorum, savaş yok artık
Geçti.
Unutsan olmaz mı!
Sahip olduğun asker jargonunu
Bıraksana!
Düşman ordusuna vurup,
Geri dönüyor değilim ki,
Arkamda tlewuj (iz) kalsa da
Önemi yok ki!
‘Tlewuj-iz’ durumu peşini bırak da
«Sıd huğ - Ne oldu» desene!
«Ga p’orer şerıwu»,
Diye yanıtlıyorsun.
Sana ben ne demiştim,
Şabzeye şabzepse
Ellerim dokunmadı,
Okları koyacağım
Okluğum da yok
Tüfek mermisine de ihtiyacım yok.
Sışerıwonıri
(bir şeyi kurşunlamak- bir şeye isabet ettirmek de)
İstemiyorum.
Kimseye ateş etmedim,
Kurşunum kimseye isabet etmedi.
Hey koca Şapsığem,
Bu uğursuz savaşı,
Unutsan olmaz mı!
Şerıwu demeden
«Terez» desene!
AÇUMIJ Hilmi