Blogda Ara

10 Aralık 2020

ОРЭДЫIОР ПЦIЫУС - ŞARKICI YALANCI

ОРЭДЫIОР ПЦIЫУС - ŞARKICI YALANCI

Ителефон зыгъэкIодыгъэ кIалэм,
Къэбарыбэ фэсIоу дэгъоу сыушъыим,
ГупцIэнэгъакIэ къыскIеупчIагъ
«Тат ори бгъэкIодыгъэба узэцIыкIум»
Сибгэ згъэпщэу «-Хьау» сIуагъ.
Джа дэдэм, шъыпкъэ дэдэри пцIы хъугъ.
СицIыкIугъом ныбжьи згъэкIодыгъэп.
Шъыпкъэ ау уимыIэр бгъэкIодышъунэпи.
Машинэм сисэу, орэдым седэIу
СыздакIори сызгъэщыгъупшэн,
Сигу хеIэн гущыIэхэм седэIу,
ОрэдыIом «узщапIугъэ…..» еIо.
Зэ къысэдэIу, ушъыпкъэзэ синыбджэгъу!
УзщапIугъэри лъапIэ, дэгъу сыныбджэгъу!
Ау ар уихэку папкIэ хъущтэпи синыбджэгъу!
Шъыпкъэ дэдэми, кIэпIорэр пцIы синыбджэгъу!
Зыщалъфыгъэр - зыщапIугъэр зихэкур урыс.
Ахэм хэку папкIэу «слъфыпIэ -родина» аIо.
Адыгэм ихэку зыщалъфыгъэр-зыщапIугъэр арэп.
Уадыгэмэ узэрэгупшысэн бзэр адыгабзэр ары.
Уадыгэу, адыгабзэкIэ умыгупшысэмэ,
Сыщалъфыгъэр, сыщапIугъэр сихэкумэ
Урысыбзэ къыпIулъ, джары сипсэ хэпхыгъ
Джары сыпсаозэ, сибэн сыдэплъхьагъ.
ОрэдыIор пцIыус, орэдыIор пцIыус.
Орэдым «узщалъфыгъэ…..» еIо.
Тхьа сэIо, сипсэ хеIэ, сихэку хеIэ
Сыурысэп сэ сызщалъфыгъэр сихэкунэу….
Ацумыжъ Хь.
________________
ОРЭДЫIОР ПЦIЫУС - ŞARKICI YALANCI
Telefonunu kaybeden çocuğa,
Çok şey söyleyip nasihat ettiğimde,
Safiyane bir şekilde sordu;
«Tat sen de ufakken kaybetmedin mi»
Göğsümü gere gere «-Hayır» dedim.
Evet, bazen yalın gerçek bile yalan olur.
Çocukluğumda elbette hiç kaybetmedim.
Yalın gerçek ama olmayanı nasıl kaybedersin.
Arabamda, şarkı dinliyorum
Gideceğim yeri de unutturan,
Yüreğimi yaralayan sözleri dinliyorum,
Şarkıcı «yetiştirildiğin yer…..» diyor.
Bir dinle, gerçekten dinle dostum!
Yetiştiğin yer de aziz, güzel, dostum!
Ama o xekun yerini tutmazki dostum!
Söylediğin yalın gerçek ise bile yalan dostum!
Doğduğu, yetiştiği yer yurdu olan Rus.
Onlar xeku yerine «stlıfıp’e -Rodina» diyorlar
Çerkesin vatanı doğduğu-yetiştiği yer değildir.
Çerkes isen düşüncelerinde fikrinde dilin çerkesçe olmalı.
Çerkesken, çerkesçe düşünmezsen,
Doğduğum, yetiştiğim yer vatanımsa,
O zaman dilin Rusça, evet canımı aldın,
Öyle işte, canlı canlı beni mezarıma koydun.
Şarkıcı yalancı, şarkıcı yalancı.
Şarkı «doğduğun yer…..» diyor.
Yeminlen, canıma dokunuyor, vatanıma dokunuyor
Ben Rus değilim ki doğduğum yer vatanım olsun….

Açumıj H.