Blogda Ara

20 Ocak 2014

ÇERKES LİDERİ TAŞLAMAYA HAZIRIM

Milletimiz için lider bekleyen, bir liderin ortaya çıkmasını arzulayan tüm arkadaşlara ve lider olmaya heveslenenlere  açık açık  duyurayım istedim. Ben yalnız başıma bile olsam, o lider olacak kimseyi, grubu taşlamaya bu gün hazırım.

Benim acelem var. Ben milletimin en kısa ve en doğru yoldan ilerlemesini arzuluyorum. Bunun anlamı ise BU GÜN LİDER FALAN İSTEMİYORUM demektir.

Liderler, lider gruplar şöyle ya da böyle bir şekilde toplumun, milletin içinden çıkarak kendi görüş ve düşünceleri etrafında topladıkları insanlarla, olanaklarla millete yol çizen, milletin yolunu belirleyen kişilerdir.

Tüm insanlık tarihinde söz konusu ettiğim şekilde ortaya çıkmış liderler arasında milletin ilerlemesine vesile olmuş olanları da az sayıda değildir.

Ama ‘Bir grup’ lider ise, diğer grup lider değildir.

***

Türkiye’deki Çerkeslerin öncelikli olarak aşmaları gereken en büyük sorunlarından  birisinin bir birlik oluşturamamış olmaları olduğunu hepimiz biliyoruz.

Tarihte diğer tüm milletleri göz önüne aldığımızda, genelde günümüze kadar bir grubun ön plana çıkarak diğer grupları tabir yerinde ise alt ederek birliği kurduğunu görürüz.

Örnekler çok.

Türkiye, Atatürk liderliğinde nasıl bir gelişme ortaya koydu biliyoruz. Kemalist grupların diğerlerini sindirme yolu....

Lenin, Stalin'in kurduğu 'Birlik' ise ardında 20 milyona varan ceset bıraktı.

Çin, İngiltere, Fransa say say bitmeyecek bir geçmiş....

***

Benim arzuladığım şey, Çerkeslerin iyiliğini arzulayan herkesin oluşturacağı birlik.

Örneğin, Çerkesya yurtseverleri, Kalışçı çerkesler, Sosyalist Çerkesler, Birkaf, Kaffed, Türkiyeci Çerkesler say say bitmeyen gruplar.

Dünya pratiğinin gösterdiği; bu gruplardan birisinin önderlik eder konuma gelmesi ardından bir BİRLİK oluşturulmasıdır.

Bunun en kısa anlamı ise diğerlerinin dağılması ufalması, etkisini kaybetmesi demektir. İşte bu şekilde oluşturulan BİRLİK daha sonra diğerlerinin yeniden canlanarak toplumsal yapıda etkinleşmeye başlaması ile kurulan dengeye ulaşır. Arzulanan son genelde budur.

Türkiye’de yaşayıp bu işleyişi fark etmemiş olmak oldukça zor. Türkiyedeki siyasetin, devlet yapısının gelişmesi de bu çizginin dışında değil.

***

Özellikle Türkiye’de yaşayan Çerkeslerin ise, dünya genelinde olagelmiş olan bu gelişmelerden farklı bir yol izlemesinin şu an en olanaklı olduğu dönemde bulunuyoruz.

Ben bu gün bu fırsatın kaçırılmamasının gerekli olduğunu düşünüyorum.

Türkiye’de yaşayan ‘Ben Çerkesim, Çerkeslerin iyiliğini düşünüyorum’ diyen herkesin oyları ile seçilecek ‘Bir Meclis’in oluşturulması için şartların en uygun olduğu dönem belki de bu günler.

Bu, yolu uzatmamanın en kısa şekli.

Bu günlerde ortaya çıkacak bir grubun kendi düşüncelerine bağlı liderliği işte bu yüzden benim gözümde taşı hak ediyor. Önümüzdeki bu kısa yolu en azından denemeye dahi yaklaşmayan tüm grupların liderliklerini işte bu yüzden taşlamaya hazırım.

Dünya genelinde çoğu zaman ola gelen şeylerin dışına çıkıp YOLU KISALTMAK üzere gerekli çalışmaların denenmesinin bence tam zamanı.

Bunu başarabilirsek, ÇERKES sorununun çözümünde vatanımız ve dünya üzerindeki tüm Çerkesler’in lehine olacak büyük bir aşama kat etmiş olacağız. Bu deneme başarılı olmazsa dahi kaybedeceğimiz bir şey yok.

Çünkü Türkiye’deki Çerkes diasporası (daha uzun süreceğini bildiğimiz) doğal yolunda çok iyi ilerliyor.

AÇUMIJ Hilmi