Blogda Ara

25 Temmuz 2014

CANBERK’E KURBAN OLSUNLAR....

Kendisini tanımam etmem.

Anladığım kadarıyla sol görüşlü. Belki sol görüşlü dediğime de alınabilir.

Komünist desem, komunizm sosyalizmin inşası ardından oluşur falan diyebilir.

Sosyalist desem Sosyalizmin uygulanmadığı yerde sosyalist olunmaz da diyebilir.

Anarşist desem, anarşizmde bir düzendir ona da karşı durulmalı dahi diyebilir. Bunların hiçbirisini önemsemiyorum.

Kısaca her birinizin bildiği o fraksiyonlardan birisine meyilli bir arkadaşımız. Hangi fraksiyona eğilimi var bana çok şey anlatmıyor.

***

Kendisi kabul eder mi etmezmi bilmiyorum ama O’nu tebrik ediyorum.

Yakın zamanlara kadar, son yıllarda kendilerini Çerkes solu diye tanımlayanların hepsi ona kurban olsun.

Solcu ağızlarla konuşan çok var.

Çoğunun hatta hemen hemen hepsinin sosyalizmden hiç bir şey anlamadığını düşünürüm.

Benim bildiğim sosyalizm milletler arasında eşitliği de savunur.

***

Bizim devşirmelerden oluşan sosyalistlerimiz ise Türkiyenin ‘devşirme’ geleneğini oldukça içselleştirmişlerdi. Taaa Canberk’e kadar bu böyle olageldi.


O yüzden hepsi Canberk’e kurban olsun.

Canberk milletini inkar etmeme yolunu seçti.

Bu seçtiği yolun ne kadar zor olduğunu da bildiğini düşünüyorum.

Bir şekilde ilintili olduğu tüm sol cenahtaki arkadaşlarımızın hepsinin hedef tahtasına oturmuş oldu.

Türkiyedeki çerkes solcularının Canberk’e kadarki dönemdeki söylemleri Adıgeler, Abazalar, Çeçenler, Kumuklar ve diğerlerini harmanlayıp yeni bir millet oluşturma üzerineydi. Bu yeni millete de Çerkes adını veriyorlardı.

Birebir ‘Türkiye devletinin Türkiyede yaşayan herkesi türk yapma’ felsefesinin kopyası bir söylemle yola çıkıyorlardı. Devşirilmişliğin bir başka boyutunu sergiliyorlardı.




Elbette çerkes solu oldukları iddiasını dile getirenler arasında Adıgeliğini (Çerkesliğini) bilen ve buna önem verenlerde vardı, ve hala vardır. Sadece mahalle baskısından çekindikleri için bunu dile getiremeyenlerinin de çok olduğunu düşünüyorum.


Tüm toplumun ulaşabileceği, kamuya açık bir beyanda bulundu. Milli kimliğini reddetmeyen bu beyanatı ile, benim gözümde Türkiyedeki tüm çerkes soluna bedel bir yer edindi.

Canberk sana helal olsun.  Lafta solcu olan bu güruh içerisinde yolun açık olsun.

Şimdiye kadar onu da diğerleri gibi bilirdim. Yanılmışım, özür dilerim.

Bilmiyorum belki de ortaya koyduğu net kimliği karşısında kendisini desteklemiş olmamdan memnun da olmayacaktır. Ama ben yine belirteyim; Kimliğini ortaya koymaktan çekinen 'Kimliksiz' solcu güruha kıyasla Canberk hepsinden ileride...


AÇUMIJ Hilmi  

PS; ilgili yazıya şu linkten ulaşabilirsiniz apiscanberk.blogspot.com.tr