Blogda Ara

2 Ocak 2016

Mıyekuape'de topun ağzındayız, bilen yok nah.....

Çerkesler yediklerinden içtiklerinden pek bahsetmeyen bir millettir.

Yediğinden içtiğinden bahsetmek pek hoş karşılanmaz. Bilmiyorum belki başka kültürlerde de bu konuda aynı hassasiyet gösteriliyordur.

Konumuz yemeğin kendisi olmadığından bahsetmem uygunsuz olmaz diye düşünüyorum.

Ben buzdolabında bulduğu şeyleri birbirine karıştırıp yeni yiyecekler keşfetmekten zevk alan insanlardanım.

Yemek yapmaktan zevk alıyorum.

Yaptığım yemeklerin öyle isimleri falan yok. Her bir yemek bir önceki yaptığımdan farklı olur. Sabit tarifleri yoktur.

***

Neden lafı uzatıyorum ki....


Evdekinden bahsetmekte Çerkeslerde çok hoş karşılanmaz. Ama yine konumuz özünde ‘bizim evdeki’ olmadığından hoş karşılayacağınızı umuyorum.

Eşi memur olan tüm erkeklerin ortak kaderi benimde kaderim.

‘Evdeki’ hafta sonları, yedi gün boyunca yetecek yemeği koca koca tencerelerle yapıp buzdolabına toptan koyar.

***


Yemek yapma sevdamın kökünde bu yatar.


Geçenlerde, bir hafta boyunca buzdolabında harıhu hanthups (kurutulmuş bezelyeden yapılmış kıvamlı çorba) vardı.

Bir gün yersin, tadı hoştur, ama ikinci üçüncü günden sonra harıhu boşver hanthups kelimesini duymak istemezsin. Bu da aşçılık sanatına olan ilgini arttırır.

***


Ben pek çok insan gibi tembelliği de severim. Tembellik yapma imkanı bulduğumda ise hiç kaçırmam.


Bakmayın, yemek yaparım falan dediğime çoğu zaman yemek yapma aşkım tembellik yapma eğilimimi yenemez.

Akşam iyice acıktığımda; ‘Masayı Harıhu hanthups dışında bir şeyle donatmayacakmısın’ diye ilgili kişiye seslendim.

Sessiz ve etkileyici soğuk bakışların ardından cevabımı da aldım.

- Çok beklersin. Zaten sizinkiler uçağımızı düşürmüşler, artık sana Harıhu hanthupsta yok!

Sonra gülüştük.

Velhasıl kelam Maykopta ufaktan ufağa topun ağzına geliyoruz galiba, bilen yok nah.

Putin efendi, Erdoğan efendi bir yolunu bulun anlaşın yahu. Biz hanthupsımızı seviyoruz.


AÇUMIJ Hilmi