Blogda Ara

4 Ocak 2015

Ağbicim, istersen kendini kandır ama, örgütlü değilsiniz!

(Yaşça ve belki ekonomik anlamda) bir büyüğümüz (olan kişi) örgütlü olduklarını iddia ediyor.

(Yaşça ve belki ekonomik olarak) büyüğümüz  ya, kalbini kırmayalım, adını dile almayalım.


Ayıp olmasın, kırılmasın, belkide ağzından olmasını istediği şeyi kaçırmıştır, yoksa böyle olmadığını biliyordur.

Örgütlü olduklarını varsayalım da örgütleri ne imiş öğrenelim....

- Kimin örgütüsünüz?  Ne örgütüsünüz?...
Cevap yok. Mesela Çerkeslerin örgütüyüz, diyemezler. Bu kendisine benzeyen bir grubun, ilginç insanların derin açmazıdır.

Etraflarındaki herkesi bu açmaza sürüklemek için büyük bir hevesle çalışırlar. Aslında oluşturdukları yapıların tamamı neredeyse Çerkeslere aittir.

Bazı bölgelerde Abaza bazılarında başka uluslardan insanlarda bu yapının-yapıların içinde yerlerini alırlar. Bu aslında kabul edebilseler çokta doğaldır.

Ama (yaşça ve belki ekonomik olarak) büyüğümüz olan o kimse ve kendisine benzeyenler bunu bir türlü dile getiremezler, kabul de edemezler.

***

Bu nasıl bir örgütlülüktür. Kime veya neye hizmet ettiğini belirtemeyen örgütmü olur. 

Olurmuş demek ki?

- Bu örgütlülük ne yapmak ister?

Çerkeslerin vatanlarına dönüşlerini sağlayarak Çerkes ülkesinin inşasına yardım ederken diasporada da yok olmamaları için gereken çalışmaları yapar.  

Böyle diyebilirler mi?  

Diyemezler.

Hadi böyle diyemiyorlar diyelim Çerkes, Abaza, Asetin .... halklarının   sorunları üzerine çalışır diyebilirler mi? 

Diyemezler...

Peki böyle örgütlülük mü olur. Bu örgüt müdür?  

Elbetteki Değildir.

***

Soruları daha da çoğaltmak mümkün, cevapları ise hep aynı, ne olduğunu, ne istediğini, neyi neden yaptığını veya yapmadığını bir türlü izah edemeyen hatta izah etmesi istendiğinde bunu duymamış gibi yapan bu yapı-yapılar.....

Amaçsız, kimliksiz, niteliksiz garip topluluklar.

Biz şuyuz ve şunu istiyoruz diye söyleyemeyenler... 

Söyleyenlerini de elden geldiğince yok etmeye sıkıştırmaya çalışan, sesi çıkmaz insanlara çevirmekle uğraşan....Ne ise, herkes biliyor aslında.

Ben kilometrelerce uzaktayım da, biraz rahatım. 

Allah bu yapının-yapıların içinde olanlara kolaylık versin. 

Allah bilir ne kadar yoğun baskı altına alınmak isteniyorlar, tahmin ettikçe kilometrelerce uzak olduğuma şükrediyorum.  Ya aralarında olsaydım. Böyle rahat rahat konuşabilirmiydim onu da bilemiyorum.

Ben şahsım adına bu yapının-yapıların böyle olmasından hiç memnun değilim. 

'Doğru' olmayan ama en azından kendi içerisinde 'tutarlılığı olan' bir yapı olsa idi bile çok daha iyi olurdu.

Çok daha iyi olurdu. 

Çünkü ne ile mücadele etmeniz gerektiğini bilirdiniz. 

Ve böylece zaten söylediklerinin doğru olmadığını bilirken doğruyu dile getirerek başarılı olmanız daha kolay olurdu. 

Oysaki karşımızdaki yapı-yapılar0 böyle değil ki.... 

Herhangi bir ‘doğruları’ ‘ilkeleri’ var mı bilemiyorum. 

Çünkü varsa bile bunu dile getiremiyorlar. Yani bunları örgütten sayarsanız çok ilginç bir örgütler.

Ne ile mücadele ettiğiniz dahi meçhul. 

Çünkü biz şuyuz, şunu istiyoruz diye basit, herkesin anlayabileceği dört beş kelimeden oluşan bir örgütlülük tanımları yok. Çünkü böyle bir şey yok.

Bu da beni inanın çok rahatsız ediyor. Kaffed ismindeki bu yapının içinde, benim vatanımı Çerkesyayı sevdiğimden çok daha fazla seven ne kadar çok insan var. İkiz kardeşleri  ÇDP, Çerfed falanın farklı olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.   

***

Aslında birbirinden farklı istekleri olan, birbirinden farklı yaklaşımları olan ve birbirleri ile esas itibariyle hiç örtüşmeyen pek çok grup ve yapıdan oluşan garip ağlar.....

Türkiyenin her tarafında binalara sahip derneklerin oluşturduğu yapı Kaffed, ve ikiz kardeşleri. Bu yapılara örgüt demek bu işleyişe örgütlülük demek ve bununla övünmek ise bilmiyorum, biraz garip....

Garip, garabet diyince de kızıyorlar...

Ben bu yapının yapıların örgütlü olmasını en çok isteyenlerdenim.  

Bu yapı-yapılar 'doğru' olmasa bile bir fikir, bir düşünce içerisinde olsaydı onunla dahi yetinebilirdik. Hiç olmazsa ne oldukları belli olurdu.

O zaman inanın işimiz çok daha kolay olurdu...

Peki zor diye vaz mı geçeceğiz, vazmı geçmeliyiz. Elbetteki hayır. Kaffed, Çerfed ve tüm ikizleri yapılarını düzeltme yolunda ne adım atarsa atsınlar sonuna kadar desteklemeliyiz. Bu hepsi için de geçerli...

Ağbicim sen istersen kendini kandırmaya devam et ama ne yazık ki durumunuz böyle....İnan senden çok daha fazla bu yapının-yapıların örgütlü olmasını ben istiyorum....

Tüm binalarınızı altınla kaplasanız, kristalden köşkler inşaa etseniz bile durum böyle...

AÇUMIJ Hilmi