Blogda Ara

29 Aralık 2015

Amur ile Timur

Son zamanlarda televizyonlarda gündemi oluşturan olayların başında Amur ile Timur yer alıyor.

Türkiyede yaşayanların ne Amurdan ne de Timurdan haberdar olduklarını sanmıyorum.


Amur bir kaplan, Timur ise bir keçi.


Amur mutlu mesut, kendisine ayrılmış alanda yaşarken ona bakmakla sorumlu olanlar doğal hayattaki yetilerini yitirmemesi, avlanarak karnını doyurması için ona Timur (isimli keçiyi) sunarlar...



Amur kaplandır kaplan olmasına ama Timuru yemez....


***



Birde Türkiye ile Rusya arasındaki sorunda haberlerde Amurla Timurla birlikte aynı dönemde gündem oluşturuyor....



Eninde sonunda Amur Timuru yiyecek bu belli...


Diğer gündem maddesi de böyle belli olsaydı iyi olurdu. Artık iyice sıktı. Savaşacaklarsa savaşsalar, anlaşacaklarsa anlaşsalar, küs küs duracaklarsa sessizce küsüşseler iyi olurdu...

Şimdiki durum can sıkıcı…


 ***



Geçenlerde eski bir arkadaşımla karşılaştım. Yüreğimi ağzıma getirdi.



Çoktandır görmüyordum. Polis olmuş.  Yanında arkadaşları ile birlikte öğle yemeği yemeye bir büfeye girmişler. Otomatik silahlarını arabada bırakacak değiller ya, yanlarına almışlar.

Bende onların yemek yediği büfenin önünde, onların varlığından habersizce bekliyordum.

Yemeklerini yedikten sonra dışarı çıktıklarında arkadaşım omuzuma dokunup; «-Woo Açumıjır!»  dediğinde arkama döndüm.

Omuzlarına asılı otomatik silahları ile polisleri karşımda görünce irkilmedim desem yalan atmış olurum.

Sonra epey bir gülüştük....

Amur Timuru kesin yiyecek ona eminimde, diğerini hakikatten bilmiyorum.

Ne yapacaklarsa yapsalar, bizde başımıza gelecekleri bilsek fena olmazdı.  

Hiç olmazsa durup dururken arkadaşlara mahçup olmazdık.

***



Aklıma gelmişken söyleyeyim, yetkililer olur ya Stalin dönemindeki  gibi önlemlere başvurmak zorunda kendilerini hissederlerse diye söylüyorum; Toplama kampları oluşturulursa beni Türkiyeden gelmiş olanların toplandığı kampa götürmeyin. Olur mu?


Onlardan öğrenebileceğim bir şey yok.

Ne bileyim, Adıgelerin yoğun yattığı bir hapishaneye atın. 

Çerkesçe hapishane jargonum gelişsin ya da Rusçamın gelişeceği bir ortama gönderin...

Sakın Gaziantepten, Trabzondan gelip Rusyaya yerleşmiş olanlarla bir araya getirmeyin. Türkçenin değişik şivelerini kapmamın bana burada bir faydası gelmez
  
Olmaz olmaz demeyin, vallahi her şey olabilir.

Şu sıralar emin olduğum bir şey varsa eninde sonunda Amurun Timuru yiyeceği.

Gündemin ilk maddesi, Amur Timuru yediğinde çözümlenecek..... Sonraki maddesi nasıl sonuçlanacak bekleyelim, görürüz....

AÇUMIJ Hilmi

Fotoğraf gazeta.ru dan alınmıştır.